Logo Cosmin.jpg

invata limba persana la biblioteca judeteana arges

Invata limba persana GRATUIT!

VTEM Banners
VTEM Banners
VTEM Banners
VTEM Banners
VTEM Banners
VTEM Banners
VTEM Banners
VTEM Banners

A fost inaugurată calea ferată Gorgan-Incheh Borun

Iranul a inaugurat oficial calea ferată care merge de-a lungul graniței cu Turkmenistanul și leagă orașul Gorgan din nordul țării de orașul de graniță Incheh Borun. Festivitatea de inaugurare s-a desfășurat luni 27 mai 2013 la Gorgan cu participarea președintelui Mahmud Ahmadinejad și ministrului drumurilor și infrastructurii Ali Nikzad. Calea ferată inaugurată, cu o lungime de 80 de kilometri, face parte dintr-un proiect feroviar mult mai larg care unește Iranul de Asia Centrală, Rusia și China și poate transporta anual 10 milioane de tone mărfuri și peste 4 milioane de pasageri.

Citeşte mai departe: A fost inaugurată calea ferată Gorgan-Incheh Borun
Acordul inițial de construire a acestui proiect de cale ferată a fost semnat între președinții Turkmenistanului și Kazahstanului în orașul Turkmenbashi în aprilie 2007. Iranul a aderat la proiect în septembrie 2007. Calea ferată de 920 de kilometri scurtează cu mai mult de 600 de kilometri transportul din Asia Centrală la Golful Persic. Această cele ferată va deveni o cale importantă de legătură între China și Europa.

Citeşte mai departe: A fost inaugurată calea ferată Gorgan-Incheh Borun
Duminică 26 mai 2013 ministrul Nikzad a declarat că sunt în desfășurare proiecte de construcții care vor lega sistemul feroviar iranian cu țările vecine în cinci puncte. Legătura cu Republica Azerbaijan se va face prin Sarakhs în nor-estul Iranului. Legătura cu Irakul se va face prin două puncte, în partea de nord a graniței comune pornind din Kermanshah și în partea de sud pe la Shalamche. Legătura feroviară cu Marea Omanului se va face prin portul Chabahar, capăt al liniei de cale ferată ce va lega Iranul, Turkmenistanul, Kazahstanul și China.

________________________________________________________________
Articol preluat de pe pagina de internet a ziarului Tehran Times marți 28 mai 2013. Sursă: http://www.tehrantimes.com/economy-and-business/108097-iran-launches-gorgan-incheh-borun-railroad
Sursă prima fotografie: http://www.tehrantimes.com/economy-and-business/108097-iran-launches-gorgan-incheh-borun-railroad
Sursă a doua fotografie: http://www.presstv.ir/detail/2013/05/27/305687/iranturkmenistan-railway-enters-service/
 

Autobuze insuficiente în Teheran

Domnul Peyman Sanandaji, directorul general al Companiei de Transport în Comun Teheran, a declarat: ”De doi ani de zile nu am primit nici un autobuz nou din partea statului. În mod normal, pentru păstrarea condițiilor normale de transport trebuie adăugate anual o mie de autobuze parcului auto existent.”

Citeşte mai departe: Autobuze insuficiente în Teheran
Domnia sa a participat la inaugurarea autostrăzii Imam Ali și a anunțat începerea operațiunilor de instalare a unei linii de autobuze rapide BRT pe această autostradă: ”Această linie rapidă de transport în comun se întinde pe cei 33 de kilometri ai autostrăzii. Linia pornește din cartierul Mini City și continuă până la capătul autostrăzii.”
Sanandaji a vorbit și despre problemele cu care se confruntă compania pe care o conduce, în principal numărul insuficient de autobuze: ”Din această cauză primăria Teheranului a încercat să cumpere autobuze cu burduf din străinătate. Din păcate, primăria nu a fost sprijinită în această acțiune și suntem în continuare în așteptarea noilor autobuze cu burduf care să se alăture parcului nostru auto.” Domnia sa a specificat că până în primăvara viitoare Compania de Transport în Comun a Teheranului va reuși să termine rețeaua de linii de autobuze rapide.

_______________________________________________________________
Articol preluat de pe pagina de internet a Agenției de Știri a Organizației Patrimoniului Cultural a Iranului. Sursa: http://www.chn.ir/NSite/FullStory/News/?Id=104833&Serv=3&SGr=14
Sursă fotografie: http://www5.as.irna.ir/fa/News/381204/%D8%A7%D8%AC%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%B9%DB%8C/40_%D8%AF%D8%B3%D8%AA%DA%AF%D8%A7%D9%87_%D8%A7%D8%AA%D9%88%D8%A8%D9%88%D8%B3_%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF_%D8%AF%D8%B1_%D8%AE%D8%B7_%D8%AA%D9%86%D8%AF%D8%B1%D9%88_%D8%AA%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D8%B2_%D8%B1%D8%A7%D9%87_%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B2%DB%8C_%D8%B4%D8%AF
 

Metroul din Teheran

Teheranul este singurul oraș iranian care are un sistem de metrou funcțional, cu o lungime totală de 120 de kilometri. La ora actuală orașele iraniene Mashhad, Isfahan, Shiraz, Tabriz, Ahvaz și Karaj își construiesc propriile sisteme de metrou.

Cea mai comodă, ieftină și rapidă modalitate de a călători în Teheran este cu metroul. Rețineți că (dintre cele șase vagoane ale trenului) primul și ultimul vagon sunt destinate în exclusivitate femeilor, deși femeile călătoresc liber și în celelalte patru vagoane. Metroul Teheranului este modern, curat și artistic. Cerșetorii lipsesc cu desăvârșire dar am mai văzut vânzători ambulanți de diverse produse mici. Televizoare imense prezintă reclame scurte, modalități de transfer între linii și principalele știri ale zilei. În stații și pe culoarele de trazit sunt expuse o sumedenie de reclame comerciale dar și lucrări artistice decorative, majoritatea cu tentă religioasă, naționalistă sau mitologică. O călătorie cu metroul costă aproximativ 0,3 RON. Aproape toate stațiile de metrou au magazine, standuri de ziare, bancomate, parfumerii, mici restaurante și magazine alimentare. Toate căile de acees la stațiile de metrou au scări rulante; multe dintre ele au camere de rugăciune, toalete și lifturi.

Citeşte mai departe: Metroul din TeheranCiteşte mai departe: Metroul din Teheran

 

 

 

______________________________________________________________

Harta rețelei de metrou a Teheranului în 2013.
Sursă foto: http://metro.tehran.ir/

Aglomerație la metrou.
Sursă foto: http://www.nasimonline.ir/NSite/FullStory/News/?Id=482094

Stație de metrou de suprafață.
Sursă foto: http://www.irna.ir/fa/News/80365919/%D8%A7%D9%82%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF%DB%8C/%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%AA_%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%A7%DB%8C_%D8%B7%D8%B1%D8%AD_%D9%85%D8%AA%D8%B1%D9%88_%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86_%D8%A8%D9%87_%D8%A2%D9%85%D9%84_%D8%B1%D8%A7_%D8%AA%D8%B6%D9%85%DB%8C%D9%86_%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%87_%D8%A7%D8%B3%D8%AA

Transportul rutier

Transportul rutier în Iran este foarte bine dezvoltat, unul dintre cele mai bune din Orientul Mijlociu, drumuri asfaltate legând toate orașele țării. Datorită subvențiilor pe care statul le acordă, prețul carburanților este scăzut iar majoritatea iranienilor folosesc excesiv transportul rutier. Plimbarea cu mașina și etalarea dexterității conducătorului auto este văzută și ca o distracție, un mod de socializare în Iran, nu are doar funcție utilitară.
Rețeaua rutieră a Iranului deține autostrăzi funcționale (cele mai importante: Tabriz – Teheran, Isfahan - Teheran) și în curs de construcție (cele mai importante: Qazvin – Rasht, Teheran - Mashhad, Isfahan - Shiraz). Datorită distanțelor mari, în mod regulat pe drumurile iraniene se întâlnesc benzinării și complexe de parcare care dețin: moschee, restaurant, toaletă, magazine, uneori motel. Transportatorii auto și autocarele trebuie să își vizeze actele de transport când trec dintr-un județ în altul al țării. Taxa care se plătește pentru folosirea autostrăzii, de către toate mijloacele de transport, este foarte mică în comparație alte țări.
În ciuda faptului că toate orașele mari au autostrăzi care le străbat, numărul mare de mașini face ca la orele de vârf să fie foarte aglomerate și poluate (în special Teheranul). O altă cauză o reprezintă numărul extrem de mare de motociclete care se strecoară milimetric printre mașini în toate sensurile și direcțiile, ignorând regulile de circulație. De vină este și obiceiul iranienilor de a face taximetrie neautorizată, practic orice autoturism poate face taximetrie ieftină.
Dacă ajungeți ca turist în Teheran și vreți să vă încercați limitele luați un motociclist taximetrist, îi spuneți că vă grăbiți și îi puneți în mână câțiva dolari în plus față de cât v-a cerut inițial. Nu recomandăm cardiacilor să încerce acest sport extrem.

Citeşte mai departe: Transportul rutier
Rețeaua rutieră a Iranului.
Sursă foto: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/43/Iran_2001_CIA_map.jpg
Citeşte mai departe: Transportul rutier

Imagine din vestul Teheranului.
Sursa foto: http://img.irna.ir/1390/13900122/30334008/30334008-1144627.jpg
Citeşte mai departe: Transportul rutier

Imagine din vestul Teheranului.
Sursa foto: http://www.panoramio.com/photo/38544344

Construirea Podului Golful Persic

Consilierul executiv al președintelui Iranului a vizitat lucrările de construcție la Podul Golful Persic.

Citeşte mai departe: Construirea Podului Golful Persic
Joi 28 martie 2013 consilierul executiv al președintelui iranian a vizitat lucrările de construcție ale Podului Golfului Persic, pod care va lega insula Gheshm din Golful Persic de Iranul Continental.
Agenția de Știri a Iranului (IRNA) aduce la cunoștință că Hamid Baghaee, consilierul executiv al președintelui iranian, a fost însoțit pe șantiere de Majid Kia, directorul executiv al proiectului, precum și de alți reprezentanți ai organizațiilor Zonei Libere Gheshm. Baghaee a vizitat șantierul podului din Portul Laft din Insula Gheshm, apoi a vizitat bazinul uscat numărul 1 și locul unde sunt construiți primii pilonii de susținere ai podului. Aici a constatat că un pilon este deja finalizat iar lucrările la următorii trei piloni sunt deja începute. Consilierul executiv al președintelui iranian a declarat că au început lucrările de scoatere a pământului pentru amenajarea celui de al doilea bazin uscat, unde vor fi construite alte patru piloane ale podului. Acest al doilea bazin va fi gata până la sfârșitul lunii viitoare.
În momentul de față sunt finalizați 15 piloni ai podului și 155 din cele 500 de traverse de susținere necesare celor două rampe ale podului. Lucrările de construcție la Podul Golfului Persic au început în vara anului trecut și vor fi finalitate până în primăvara anului 2014.1
Podul va avea o lungime peste apă de 2500 de metri cu două sensuri de mers pentru autovehicule, fiecare sens cu două benzi și o linie de cale ferată pentru transportul feroviar, în total 40 de metri lățime.2

________________________________________________________________

Sursă foto: http://irannews24.ir/details/1947/Industry-and-Commerce/%D9%86%D9%87%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%B4%D8%AF%D9%86-%D8%B7%D8%B1%D8%AD-%D9%BE%D9%84-%D8%AE%D9%84%DB%8C%D8%AC-%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B3
1 http://www.irna.ir/fa/News/80595968/استانها/معاون_اجرایی_رییس_جمهوری_از_عملیات_ساخت_پل_خلیج_فارس_دیدن_کرد
2 http://irannews24.ir/details/1947/Industry-and-Commerce/%D9%86%D9%87%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%B4%D8%AF%D9%86-%D8%B7%D8%B1%D8%AD-%D9%BE%D9%84-%D8%AE%D9%84%DB%8C%D8%AC-%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B3